donderdag 28 maart 2013

ROBERT SMITH

1989 The Cure in Heerenveen! Ik loop in het hotel Boris Williams, letterlijk, tegen het lijf waarna Robert Smith mijn kant op komt. Ik sta als groot Cure fan (mijn bijnaam in die dagen is 'Cootje Cure' ) aan de grond genageld en de geweldige quote 'may I kiss you' laat Robert enigszins verlegen (beschaamd?) naar beneden kijken. Ik voeg de daad bij het woord en geef Robert een grote smakkerd op zijn wang. De rest van de avond gaat als een waas aan me voorbij, ik herinner me alleen nog wippende stelletjes op de tribune en een groepje meisjes dat roept 'We want The Mission*, Fuck The Cure!'.  De volgende dag kan ik nog niet geloven dat ik mijn God gekust hebt. De foto van Robert en mij (met grote snor) koester ik nog steeds.

* The Mission speelde in het voorprogramma van The Cure. Wayne Hussey, voorman van The Mission, speelde in 2010 solo in Baroeg (waarover later meer).

 

3 opmerkingen: